Sonoma County Office of Education

SCOE/County Health Provide Joint Update on Process of Reopening Schools

06/25/2020 -

[En Español abajo]

On Wednesday, June 24, Sonoma County Superintendent Dr. Steve Herrington met with Sonoma County Health Officer Dr. Sundari Mase, Sonoma County Director of Health Services Barbie Robinson, and Deputy County Counsel Adam Radtke, to further discuss the school reopening guidelines, Roadmap to a Safe Reopening, based on the ever-changing conditions and state guidance around COVID-19.

Dr. Mase and Dr. Herrington shared a common desire to take an evidence-based, health-first approach to reopening schools, while also supporting working families and students with special needs for whom a hybrid model of learning will be extraordinarily challenging.

They agreed to continue with the county’s evidence-based approach by maintaining a six-foot distancing standard at the beginning of the school year. After about a month of school being back in session, the health officer and the county superintendent will reconvene to look at the data and see whether a more permissive student distancing standard is supported by the data.

"We know it is very frustrating for schools and families not to have concrete answers, but we are all in the same position of dealing with an unprecedented crisis that has no playbook," said Dr. Herrington. "We must follow the evidence and the health-based guidance to ensure staff and student safety." He reaffirmed SCOE's commitment to supporting schools with guidance and planning tools during this challenging time.

"SCOE is committed to working with all members of the educational community to assist school districts in making the best decisions for their communities and staff," he said.

Read the SCOE/County Health Joint Update on School Reopening Guidelines


El miércoles 24 de junio, el Superintendente del Condado de Sonoma, Dr. Steve Herrington, se reunió con la Funcionaria de Salud del Condado de Sonoma, Dra. Sundari Mase, la Directora de Servicios de Salud del Condado de Sonoma, Barbie Robinson, y el Consejero Adjunto del Condado, Adam Radtke, para discutir más a fondo las directrices para la reapertura de las escuelas, Mapa de Ruta para una Reapertura Segura, basado en las condiciones en constante cambio y la guía del estado en torno a la COVID-19.

La Dra. Mase y el Dr. Herrington compartieron el deseo común de adoptar un enfoque basado en la evidencia y que dé prioridad a la salud para reabrir las escuelas, al mismo tiempo que apoye a las familias que trabajan y a los estudiantes con necesidades especiales, para quienes un modelo híbrido de aprendizaje será sumamente complejo.

Acordaron continuar con el enfoque basado en la evidencia del condado manteniendo un estándar de distanciamiento de seis pies al comienzo del año escolar. Después de aproximadamente un mes de que la escuela vuelva a estar en sesión, la funcionaria de salud y el superintendente del condado se reunirán de nuevo para analizar los datos y ver si un estándar de distanciamiento más permisivo entre los estudiantes es respaldado por los datos.

"Sabemos que es muy frustrante para las escuelas y las familias no tener respuestas concretas, pero todos estamos en la misma situación de hacer frente a una crisis sin precedentes que no tiene reglas de juego", dijo el Dr. Herrington. "Debemos seguir la evidencia y la guía basada en la salud para garantizar la seguridad del personal y de los estudiantes". Reafirmó el compromiso de SCOE de apoyar a las escuelas con guías y herramientas de planificación durante este tiempo difícil.

"SCOE está comprometida a trabajar con todos los miembros de la comunidad educativa para ayudar a los distritos escolares a tomar las mejores decisiones para sus comunidades y su personal", dijo. Lea la actualización conjunta de SCOE y Salud del Condado sobre las directrices para la reapertura de las escuelas